chiangmai 2.0 - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Eva Goldman - WaarBenJij.nu chiangmai 2.0 - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Eva Goldman - WaarBenJij.nu

chiangmai 2.0

Blijf op de hoogte en volg Eva

14 Juni 2013 | Thailand, Ban Hat Sai Ri

Chiangmai 2.0

Na het ziplinen zijn we naar lokale Thai box wedstrijden gegaan. Ring seats. Niet enorm hoogstaande wedstrijden maar wel 2x K.O. gezien, paar chickgevechten, 2 mannetjes van 8 jaar en als toppunt 6 man tegelijk geblinddoekt in de ring, in de rondte alles slaan wat ze tegenkomen. Zoals bijvoorbeeld de scheids die een paar klappen kreeg, maar die zelf ook gewoon even z'n voet in t gezicht van een geblinddoekte zetten als die te dichtbij kwam. Ze doen werkelijk waar alles om toeristen te vermaken.. Weer een hoop mooie dames gezien die iig niet als dame geboren zijn.. Hilariteit alom..

De volgende ochtend zijn we naar het fantjes opvang centrum gegaan. Echt te gaaf voor woorden. Eva zegt wel dat Lucas wild wordt van beestjes maar zelf kan ze er ook wat van. Eerst even alle commando's uit ons hoofd leren in het Thai, zodat als je er op zit, ze een beetje doen wat jij wilt.. Daarna de fantjes eten geven. Veel eten geven. Die beesten eten de hele dag door.. Wij kregen de fant 'thailin' voor vandaag. Een 15 jarige chick fant, die óf een tick had óf gewoon soort van danst met haar hoofd de hele dag.. Na het ontbijt van 50 kilo moesten we leren opstappen, afstappen, draaien, vooruit en achteruit gaan; daarna mochten we poep scheppen.. Lucas was natuurlijk dé aangewezen persoon om de kruiwagen te duwen..
Na de lunch gingen we op de fant (bareback) een stukje door semi jungle/rijstvelden rijden. Niet dat ze ook maar enigszins deden wat jij zei.. 5000kg is gewoon oncontroleerbaar. In de jungle mochten ze los (zonder rijder) en grazen, en wat een geluiden maakten die beesten zeg. Banaan bomen verdwenen gewoon van de aardbodem. Alsof ze in de speeltuin waren.. Ze klonken soms meer als een tijger dan als fant en af en toe gelukkig een kneiterharde toet ertussen. Hop weer op de rug en door een beekje/riviertje weer terug! Daar in een poel gingen de fantjes op hun zij/rug in het water liggen en mochten wij erop klimmen en schrobben met borstels. Wat een feest. De baby fant die mee was, ging helemaal door het dolle heen, water spuiten, springen, plonzen.
Na het wassen gingen we nog een stukje achterop de fant als ze gingen zwemmen.. Nou dat is dus echt raar maar super kicken, enige wat je ziet is soms een stukje slurf boven water en verder is dat hele beest verdwenen terwijl je er nog opzit! Laatste kusje gegeven en toen weer terug naar huis.
In de avond naar een disco/hangout gegaan met paar mensen die we bij de fantjes ontmoet hadden. En op z'n Aziatisch een heerlijk snack gegeten bij het bier. Geroosterde sprinkhanen en Larven.. Had je na 4 uur weer plezier van :(
Leuke hier ook is dat je bij elke tuk tuk wordt opgelicht, moet je 80 Bath betalen, zeg je nee dat is te duur. We betalen maar 60. Zeggen ze met heel veel moeite en onderhandelen uiteindelijk oke.. Heb je toch mooi 49 eurocent afgedongen :) ach t hoort erbij..

De volgende dag gingen we naar het tigerkingdom.. Je kon kiezen kleine, medium of grote tijgers, wij hebben voor ze allemaal gekozen.. Tja als je er toch bent :)
We begonnen met tijgertjes van een paar maanden oud. Hoe cute zijn die. Lekker rennen, bijten, spelen en knuffelen.. Net kleine hondjes! Daarna gingen we naar de medium tijgers, ongeveer 4 a 5 meter waren die.. Nou dat is niet klein kan ik je zeggen. Ze lagen lekker op de grond en we konden ze makkelijk aaien en hoofd erop leggen.. Toen gingen we naar de grote tijger, 6 a 7 meter lang.. Ik geloof niet dat wij ooit gedacht hadden dat ze zo groot en massive waren.. Holy crap.
De laatste kooi was het spannendst want we zaten met z'n 2e en 1 begeleider en 5 tijgers in het hok.. In de rest van de hokken waren namelijk steeds minimaal 15 mensen aanwezig.
In het laatste hok waren de tijgers ook een stuk actiever en kwamen in tijgersluipgang op je af soms. Nou ze waren iig niet gedrogeerd kunnen we melden..

Na de tigerkingdom zijn we naar een van de oudste tempels van Thailand gegaan en hebben we ons daar laten zegenen door een monnik. Wij zitten dus gebeiteld voor geluk, gezondheid en voorspoed de rest van ons leven :)

Na de tempel zijn we nog wat gaan drinken met een van de Engelse. De avond verliep zoals altijd anders dan gepland. Half 7 thuis en 10 uur de tuk tuk naar t vliegveld nadat ook de tas nog gepakt moest worden. Nu hebben we chaingmai ook wel een beetje uitgespeeld. We wilde de nachttrein pakken naar Bangkok, maar we hebben een beetje weinig tijd dus wachten nu op het vliegtuig naar ko samui. Het stadium van krappe pet zijn we voorbij gegaan, kramp in de hersenstam fase zitten we nu :(
Op naar het strand en op naar de full moon party's.. Gelukkig werkt de zegen van de monniken nu al want we hebben een hele rij in t vliegtuig voor onszelf :)

• 17 Juni 2013 - 01:53

PaNic:

De tijd begint te dringen! Alweer bijna naar huis. Wat een fantastische vakantie. Bedankt voor de prachtige verhalen en de nog mooiere foto's. Veel plezier nog