Langkawi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Eva Goldman - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Eva Goldman - WaarBenJij.nu

Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Eva

04 Juni 2013 | Thailand, Phi Phi Don

De busreis met 3,5 uur slaap, een kater van hier tot gunter en door de bergen scheuren met 80km/uur in z'n 3de versnelling was helemaal niet zo leuk als dat misschien klinkt.
Onderweg naar Penang werd de bus gevuld met groen/gele 'ik-heb-gister-eigelijk-teveel-bier-op' lucht, iets wat het nou niet bepaald aangenamer maakte. Na 4 uur kwamen we aan, subway naar binnen, en door naar t busstation waar we de bus naar perlis namen. Daar de boot naar langkawi gepakt en na een korte taxi rit waren we 12 uur na vertrek op onze nieuwe slaapplek. Zachary's guesst house.

Onze host Sam, zei dat het traditie was dat alle nieuwe mensen het dansje van 'Psy' deden bij het inchecken. Wij zijn natuurlijk niet de beroerdste, dus voor een half volle zaal hebben we onze dansmoves maar even laten zien.
Eigenlijk wilde we na zo'n lange dag gewoon lekker slapen, maar t idee dat je dan van alles mist hield ons op de been. Gelukkig hebben zowel Eva als Lucas hier last van. Na 3 bier besloot Sam dat we met z'n alle een band konden laten komen voor wat live muziek. Uiteindelijk kwam alleen de gitarist/zanger, maar hij heeft ons zeker vermaakt, en we moesten van hem zelf ook nog een liedje zingen, geen goed plan. Omdat het zingen wel op onze lach spieren werkten, besloten we om met zn alle (Sam, de zanger, een stel uit Zweden, England, Ierland, Frankrijk, België en Nederland) naar de karaoke bar gegaan om ons eigen songfestival te houden!
Karaoke bar-> zwart marmeren muren en vloeren, wit pluche aankleding, goudkleurige kraantjes, blauw neon licht, een gang met 30 kamers, elke kamer lederen banken, eigen toilet, een eigen karaoke set en vriendelijke dames die kannen bier kwamen brengen! Top dus. Uiteindelijk veel te laat in bed beland maar een fantastische avond gehad.

De volgende dag voornamelijk op het strand gelegen, geslapen en bedacht wat we wilde doen. 'S avonds weer vol gegeten voor 2,50 de neus en kaartspelletjes gespeeld met de andere backbackers.

Vandaag zijn we gaan eiland hoppen. Fantastisch mooie omgeving, alleen voor Eva toch wat lastig op het strand tussen de vrouwen die met alle kleren en hoofddoek of zelfs met burka en al het water ingingen... Burkinis bestaan echt!
Maar dat mocht de pret niet drukken ze ging gewoon in bikini, we zijn wel een kleine stukje verderop gaan zitten. Tijdens het zwemmen hoorde je opeens 'rats rats rats'. Kleine brutale aapjes trokken zo de rits van je rugzak open om al het eten en drinken uit je tas te pakken!
's Middags een ritje in de cable car gemaakt naar het hoogste punt van het eiland, dat is bijna 800 meter boven zeeniveau! Zo zagen we dat het eiland een stuk groter is dan we dachten.

De volgende dag de mangrove tour, wederom met te weinig slaap en teveel bier de vorige avond. Een echte tropische regendag was het! Als je denkt 'dit was t wel' ging het nog veel harder regenen. Maar wel heel mooi en het bleef gewoon 30 graden. Aapjes in de mangrove, vleermuizen in de grot, enorme vissen, Lucas kreeg een krab (zo'n oude platte met schild op z'n rug en lange staart.. Maar zijn de naam vergeten) op zn hand en Eva heeft een hele grote pijlstaart rog een stukje vis gevoerd!

's Avonds vroeg Sam of we meewilde gaan nightfishing. En hoewel we van moeheid bijna niet meer uit onze ogen konden kijken kwam onze 'we willen niks missen' weer boven en zeiden; ja natuurlijk! Op z'n Aziatisch. We gaan om 20u weg en zijn om 1 uur weer terug. Lees: 21.45 weg 3.30 terug... En SAAAAAAAIIIII dat het was.

• 04 Juni 2013 - 13:11

Himme:

Ik zou denken dat lucas na de laatste keer vissen op zee dat niet meer zou willen doen....
    en ik hoop ook dat jullie ondertussen wat lokaal bier aan het drinken zijn ipv heineken :)

plezier he x

• 04 Juni 2013 - 14:28

DJ:

Dank voor de update, wat een mooie verhalen weer! Karaoke is de bom! :)
    Mijn whatsapp is weer eens kapot luke dus blij dat ik zo toch nog op de hoogte kan blijven!
    Geniet!!!

• 04 Juni 2013 - 17:29

Mam:

Wat een heerlijk verhaal weer , had graag het dansje gezien.